کاهش بارندگي در سال جاري
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
کاهش بارندگي در سال جاري
نوشته شده در 12 دی 1389
بازدید : 16
نویسنده : مولوی
مدير عامل شرکت مديريت منابع آب ايران از کاهش 86 درصدي بارندگي در سال جاري نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش مهر، عليرضا الماسوندي صبح جمعه در نشست خبري با خبرنگاران در ساري گفت: امسال بارش در نواحي غرب و تا حدودي در نواحي شمال کشور بوده که با کاهش 70 درصدي بارندگي نسبت به سال گذشته و کاهش 62 درصدي نسبت به متوسط بلند مدت روبه رو بوه است.

وي با بيان اينکه در اغلب نقاط کشور با کاهش بارندگي مواجه بوده ايم تا اندازه اي که ميزان بارش در برخي نقاط در حد صفر بوده اظهار داشت: ميزان بارندگي در کشور نزديک به 86 درصد نسبت به سال گذشته و 75 درصد نسبت به متوسط بلند مدت کاهش يافته که اين ميزان کاهش بارندگي بسيار زياد است.

الماسوندي با اشاره به بيست و ششمين سفر استاني مديران ، معاونان و مشاوران شرکت مديريت منابع آب ايران در راستاي مصوبات سفرهاي استامي دولت در اين بخش تصريح کرد: بالغ بر 35 درصد از کارهايي که تاکنون انجام نشده بود در طي اين سفرها تعيين و تکليف شده ، 40 درصد مصوبات در دست اقدام و حدود 30 درصد از مصوبات هم  از نيازهاي فرابخشي است که نياز به بازنگري در مراجع بالاتر  و اصلاح قوانين است. اين مصوبات دسته بندي شده و در قالب کتاب سفرهاي استاني در حال انتشار است.

مديرعامل شرکت مديريت منابع آب ايران در رابطه با ساماندهي آب بندان هاي مازندران يادآور شد: برنامه هايي که براي ساماندهي آب بندان ها در طول برنامه چهارم انجام شد، پاسخگوي نياز کشاورزان نبود.

وي خاطرنشان کرد: موارد احيا و مرمت آب بندان ها در برنامه پنجم لحاظ شده و افزون بر اين احداث آب بندان ها هم به وظايف وزارت نيرو در اين زمينه اضافه شده است. رديف هايي در قانون بودجه سال 90 در اين زمينه پيش بيني کرده ايم و اميدواريم که کميسيون هاي مجلس مساعدت لازم براي اجرايي کردن آن داشته باشند.

الماسوندي با بيان اينکه عملکرد فعلي ساماندهي آب بندان ها را شش برابر افزايش مي دهيم گفت: در طول برنامه پنجم موظف هستيم به اين مسئله به طور کامل رسيدگي کنيم.

مديرعامل شرکت مديريت منابع آب ايران با اشاره به احتمال روند خشکسالي اظهار داشت: برنامه ريزي مديريت ريسک براي بخش شرب و صنعت بر اساس دوره 18 ماهه است و پس از تامين آب اين بخش چنانچه مازادي وجود داشته باشد براي بخش کشاورزي مصرف مي شوند و در غير اين صورت براي کشاورزي با مشکل مواجه هستيم.

بايد منتظر بارندگي ها براي سال زراعي آتي باشيم

وي با بيان اينکه براي سال آتي زراعي بايد منتظر بارندگي باشيم يادآور شد: هواشناسي زمستان در حد نرمال پيش بيني کرده و اميدواريم اين اتفاق بيفتد. مي توانيم از آب مطمئني که در سد البرز ذخيره شده به بخش کشاورزي اختصاص دهيم.

الماسوندي با اشاره به وجود مشکلاتي در خصوص رودخانه ها گفت: مشکلات قانوني در اين زمينه يکي از بحث ها است که نياز به بازنگري دارد.

مديرعامل شرکت مديريت منابع آب ايران با بيان اينکه وزارت نيرو در قانون متولي رودخانه ها است تصريح کرد: حريم و بستر رودخانه متعلق به حکومت است.

وي با اشاره به اينکه برداشت هاي غير اصولي و غير فني از رودخانه ها از مشکلات اين حوزه است اظهار داشت : در همه جاي دنيا از رودخانه ها استفاده مي شود اما اين ميزان برداشت به اندازه رسوباتي است که در يک سال اتفاق مي افتد.

برداشت از رودخانه ها بدون ضابطه است

الماسوندي با بيان اينکه برداشت ما از رودخانه ها بدون ضابطه است خاطرنشان کرد:در طول و عرض و عمق رودخانه هاي مازندران تعرض انجام شده به نحوي که رودخانه ها تبديل به خندق هايي در طول شده اند و مشلات ماندآب را به وجود آورده اند.با تغييرات رژيم جريان در طول رودخانه ، کيفيت منابع هم از بين مي رود.

مديرعامل شرکت مديريت منابع آب ايران با اشاره به افزايش 10 برابري اعتبار بخش مطالعه و ساماندهي رودخانه ها در سال آينده نسبت به سال جاري گفت:اين رقم سال گذشته هفت ميليارد و 600 ميليون تومان به صورت متمرکز بود به اضافه اعتباراتي که استانداري ها موظف بودند از محل طرح هاي استاني لحاظ کنند.

وي افزود: با اجراي قانون هدفمندي يارانه ها تاکنون پنج درصد در زمينه مصرف آب صرفه جويي شده است.

الماسوندي در پاسخ به سئوالي زمان بهره برداري از سد البرز اظهار داشت: کليه کارهاي اين سد به اتمام رسيده و آمادگي کامل براي افتتاح اين سد داريم.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: